Obchodní podmínky - Spotřebitel | Cafe Eternity

Obchodní podmínky - Spotřebitel

společnosti CAFÉ ETERNITY, s.r.o.

se sídlem Karola Sliwky 27/4 733 01 Karviná Fryštát

IČO: 26881187, DIČ: CZ26881187

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod spisovou značkou C 51098,

kontaktní údaje: +420 720 995 132 | info@cafeeternity.cz

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu provozovaném na internetové adrese www.cafeeternity.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti CAFÉ ETERNITY, s.r.o., se sídlem Karola Sliwky 27/4 733 01 Karviná Fryštát, IČO: 26881187, DIČ: CZ26881187, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod spisovou značkou C 51098, (dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní obchodu, kdy kupujícím je spotřebitel. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
  2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Na tyto prodávající se vztahují Obchodní podmínky pro podnikatele.
  3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
  4. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít i v jiném než českém jazyce.
  5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
  6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. Dnem zveřejnění nových VOP se ruší platnost předchozích VOP, to však nemá vliv na kupní smlouvy uzavřené podle dosavadního znění VOP.

II. Účet do věrnostního programu

  1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého věrnostního programu jako uživatelského účtu. Ze svého věrnostního programu může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“ nebo také „věrnostní program“). Kupujícímu je umožněno, aby provádět objednávání zboží též bez registrace ve věrnostním programu přímo z webového rozhraní obchodu.
  2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v účtu do věrnostního programu by měl kupující při jakékoliv jejich změně aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v účtu věrnostního programu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k u účtu do věrnostního programu je zabezpečen uživatelským jménem/emailem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho účtu.
  4. Prodávající může zrušit účet do věrnostního programu, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 4 roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
  5. Kupující bere na vědomí, že účet do věrnostního programu nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

III. Uzavření kupní smlouvy

  1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku upravující vyvratitelnou domněnku, že návrh prodávajícího na uzavření smlouvy je návrhem s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele, se tak nepoužije.
  2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, vlastnostech zboží v rozsahu odpovídajícím použitému prostředku komunikace na dálku a povaze zboží, a to včetně i uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, včetně času dodání. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží včetně času dodání uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky, kdy čas dodání je orientační.
  4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
    • objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
    • způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
    • informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
  5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
  6. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.
  7. Prodávající může v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu, čas dodání) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Takto prodávající činí většinou o objednávek většího rozsahu.
  8. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího, kterou uvedl v objednávce.
  9. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího.
  10. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.
  11. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory aj.) si hradí kupující sám, prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká případně smluvní přepravy.
  12. Kupující může stornovat objednávku v režimu uzavření dohody o ukončení kupní smlouvy mezi smluvními stranami, bez jakýchkoli sankcí a bez udání důvodů, a to do 24 hodin od zaslání objednávky. Záměr zrušit objednávku dohodou kupující prodávajícímu co nejdříve oznámí, aby kupní smlouva mohla být ukončena dohodou, kdy prodávající kupujícímu doporučuje, aby využil komunikační prostředek emailu nebo telefonu pro účely rychlého zrušení objednávky.

IV. Cena zboží platební podmínky, sleva z kupní ceny

  1. Cenou za služby a produkty se rozumí cena uváděná na webových stránkách, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
  2. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
    • v hotovosti na adrese Obecní 701 v Albrechticích u Českého Těšína (v pražírně),
    • v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce; v tomto případě kupující uhradí prodávajícímu poplatek za dobírku určenou prodávajícím,
    • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího uvedený na faktuře (dále jen „účet prodávajícího“) nebo kartou on-line.
  3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  4. V případě, že je zboží ve slevě, tak prodávající informuje kupujícího o nejnižší ceně výrobku, za kterou jej prodávající nabízel a prodával v době třiceti (30) dnů před poskytnutím samotné slevy z kupní ceny. V případě, že se začal výrobek nabízet a prodávat v kratší době než 30 dnů, tak prodávající informuje kupujícího o nejnižší ceně výrobku do okamžiku poskytnutí slevy. V případě, že prodávající zvyšuje cenu z kupní ceny postupně, tak informuje kupujícího o výši nejnižší kupní ceny v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy z kupní ceny. Takovou nejnižší cenou dle tohoto bodu bude znamenat původní cena (ne webu typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá). Tato informace bude poskytnuta kupujícímu u každého zalistovaného produktu. Do výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného zboží (tj. nejsou poskytovány automaticky a plošně jako např. slevové kódy).
  5. Prodávající vystaví kupujícímu fakturu nebo zálohovou, která mu přijde následně po potvrzením o přijetí objednávky. Zálohovou fakturu zasílá prodávající zejména v případech, kdy je zboží s úhradou na dobírku nebo v hotovosti v pražírně nebo bankovním převodem. Při platbě kartou on-line je kupujícímu přímo faktura (daňový doklad).
  6. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná ve lhůtě uvedené na faktuře. Za okamžik úhrady kupní ceny se považuje fyzické připsání peněžních prostředků na bankovní účet prodávajícího a následné spárování platby s příslušnou objednávkou.
  7. V případě bezhotovostní platby by kupující měl uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V opačném případě totiž bude pro prodávajícího složité, aby platbu s objednávkou spároval, což může mít vliv i na čas doručení.
  8. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. III. odst. 7), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. V tomto případě se ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
  9. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
  10. Prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající zašle kupujícímu v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího, ze kterého učinil objednávku nebo ji zašle spolu se zasílaným zbožím.
  11. V případě, že kupující neuhradí zálohovou fakturu za zboží nejpozději do 14 dnů, tak je oprávněn prodávající objednávku stornovat.

V. Odstoupení od smlouvy a výměna

  1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze odstoupit od smlouvy
    1. o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
    2. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
    3. o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,
    4. o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
    5. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
    6. o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
    7. o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
    8. o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
  2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. V. odst. 1 VOP či o jiný případ stanovený v ust. § 1837 občanského zákoníku, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti (14) dnů.
  3. Je-li předmětem závazku koupě zboží, končí 14denní lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynutím čtrnácti dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba
    1. od dopravce převezeme zboží,
    2. nebo převezme poslední kus zboží, v případě, že objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
    3. nebo převezme poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí,
    4. nebo převezme první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
  4. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v odst. 2 tohoto čl. VOP.
  5. Kupující může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněním vůči prodávajícímu. Pro účely rychlejšího vyřízení doporučujeme odstoupení od smlouvy zaslat písemně ideálně na adresu provozovny nebo prostřednictvím elektronické emailové komunikace na email info@cafeeternity.cz nebo případně na adresu sídla. Odstoupení od smlouvy je účinné dnem doručení oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
  6. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující v tomto případě zašle nebo předá prodávajícímu zboží, které od něj obdržel, a to bez zbytečného dokladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Lhůta je zachována, pokud kupující odešle prodávajícímu zboží zpět před uplynutím lhůty v předchozí větě.
  7. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  8. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle ujednání v tomto čl. VOP vrátí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy, kupujícímu všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání přijaté od kupujícího, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Náklady na dodání zboží vrátí prodávající kupujícímu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží od kupujícího nebo že mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
  9. Odstoupil – li kupující od smlouvy, zanikají automaticky závazky ze všech vedlejších smluv k témuž okamžiku jako závazek ze smlouvy hlavní bez nákladů pro kupujícího s výjimkou nákladů stanovených zákonem dle ust. § 1836a občanského zákoníku. Vedlejší smlouvou se rozumí smlouvy, jejímž předmětem je plnění související s plněním poskytovaným na základě smlouvy hlavní, a toto plnění je poskytována prodávajícím nebo třetí osobou na základě ujednání mezi touto osobou a prodávajícím.
  10. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
  11. Při odstoupení od smlouvy by zboží měl kupující vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. Kupující při vrácení zboží odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
  12. Pro odstoupení od smlouvy může kupující použít následující formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, který je současně přílohou k těmto Obchodním podmínkám:

    - Adresát společnost CAFÉ ETERNITY, s.r.o., se sídlem Karola Sliwky 27/4 733 01 Karviná Fryštát, IČO: 26881187,

    - Oznamuji/oznamujeme, že tímto odstupuji/odstupujeme od kupní smlouvy tohoto zboží_______________________

    - Datum objednání ___________/datum obdržení___________ zboží

    - Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů ____________________, kteří odstupují od kupní smlouvy

    - Adresa spotřebitele/spotřebitelů______________________

    - Podpis spotřebitele/spotřebitelů____________________ (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)

    - důvod pro odstoupení od smlouvy (není nutno vyplňovat) ___________________________

    - Datum ___________________

  13. Pokud kupující využije pro odstoupení formulář uvedený v předchozím bodě, tak prodávající potvrdí kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do sedmi (7) dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, v textové podobě přijetí takového formuláře.
  14. Kupující, jehož právo bylo nekalou obchodní praktikou dotčeno, může odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 90 ode dne uzavření kupní smlouvy nebo může požadovat přiměřené snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky. Otázku nekalé obchodní praktiky upravuje potom blíže zákon o ochraně spotřebitele.
  15. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené s kupujícím ve lhůtě 14 dnů ode dne přijetí objednávky kupujícího, pokud: i) zboží již prodávající nevyrábí, ii) se nedodávají suroviny, ze kterého prodávající zboží vyrábí, iii) se výrazným způsobem změnila cena dodavatele surovin na zboží, nebo iv) se u zboží na internetových stránkách prodávajícího zobrazuje zjevně mylná cena, (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). V případě, že kupující zaplatil již část kupní ceny nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka vrácena zpět. Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř; o jednu cifru nižší cena (např. při udávání ceny „vypadne“ jedna číslice); zjevně nízká cena zboží (např. o 50 % nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé, aniž by u zboží bylo uvedeno, že se jedná o výprodej či o jinou slevovou akci); a jiné zjevné chyby v psaní, zjevné chyby v popisu zboží, obrázku atd.

VI. Přeprava a dodání zboží

  1. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
  2. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  3. Při převzetí zboží od přepravce je kupujícímu doporučeno, aby zkontroloval neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámil přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky je kupujícímu doporučeno, aby zásilku od přepravce nepřevzal. Pokud zjistí zákazník poškození či jiné nesrovnalosti až po převzetí zásilky, měl by o tom neprodleně kontaktovat prodávajícího, aby věc mohl být urychleně vyřešena. Při rozbalení dbejte na to, abyste obal a vnitřní výplně rozbalováním nepoškodili, obal ve vlastním zájmu nevyhazujte a nějakou dobu uschovejte.
  4. Objednané zboží bude kupujícímu zpravidla dodáno v čase uvedeném u konkrétního nabízeného zboží. Dodací lhůta je zpravidla od 2 do 7 pracovních dnů pro všechny způsoby doručení, není-li uvedeno jinak. V případě, že nebude možné objednávku vyřídit nebo některé zboží nebude skladem, budeme Vás o této skutečnosti neprodleně informovat.
  5. V případě, že má prodávající kupujícímu zboží odeslat, je kupujícímu zboží odevzdáno v okamžiku, kdy jej kupujícímu nebo jím určené osobě předá dopravce. Pokud dopravce určil kupující, aniž byl prodávajícím nabídnut, tak je zboží kupujícímu odevzdáno v okamžiku, kdy jej prodávající předá tomuto dopravci. Práva kupujícího vůči dopravci nejsou tímto dotčena.
  6. Objednávky uskutečněné v pondělí, úterý a středu jsou převážně praženy ve čtvrtek a posílány kurýrní službou PPL ve čtverek a pátek. S doručením v pátek nebo pondělí v závislosti na místě dodání. Objednávky z pozdních středečních hodin, čtvrtka, pátku, soboty a neděle jsou praženy většinou v pondělí a poslány většinou kurýrní službou PPL v úterý s doručením ve středu v závislosti na místě dodání.
  7. Pokud potřebujete Vaši kávu urgentně, jsme jen jedno zavolání od Vás! Popřípadě nám můžete dát informace do poznámek Vaší objednávky nebo volejte na číslo: +420 720995132.
  8. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
  9. Konkrétní způsoby dopravy jsou uvedeny v záložce na e-shopu „Způsob dopravy“- dostupný zde : https://www.cafeeternity.cz/stranka/zpusoby-dopravy.

VII. Odpovědnost za vady, reklamace a záruka za jakost

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména příslušnými ustanoveními občanského zákoníku).
  2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
    • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
    • je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
    • je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
    Prodávající dále odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
    • je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
    • věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
    • je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
    • věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
  3. Ujednání obsažená v čl. VII. odst. 2 těchto VOP se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
  4. Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou (2) let ode dne převzetí zboží, s výjimkou koupě použitého zboží, u kterého je možné vytknout vadu zboží, do jednoho (1) roku ode dne převzetí zboží. Kupující nemá práva z vadného plnění v následujících případech:
    1. vadu zboží způsobil sám kupující
    2. u použité věci na vadu odpovídající míře jejího předchozího používání
    3. zboží bylo poškozeno opotřebením věci způsobené její obvyklým užíváním
  5. Právo z vadného plnění začíná běžet převzetím zboží zákazníkem, a tato doba se dále prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat, zejména v případě, kdy je zboží ve vyřizování reklamace. (Jinými slovy řečeno, do celkové doby zákonné odpovědnosti prodávajícího za vady nebo záruční doby se nezapočítává časový úsek od uplatnění reklamace až do okamžiku vyrozumění o jejím vyřízení.) V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta k uplatnění práva z vadného plnění, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
  6. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vada vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
  7. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná – li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy (zjevná vada).
  8. V případě, že je zboží vadné, může kupující požadovat po prodávajícím odstranění vady, a to buď
    1. dodáním nového zboží bez vady nebo
    2. opravou zboží
  9. Volba způsobu odstranění vady podle předchozího bodu je na kupujícím, ledaže jím zvolený způsob pro odstranění vady je nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Zda je odstranění vady nemožné nebo nepřiměřeně nákladné se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
  10. Prodávající může kupujícímu odmítnout vadu na zboží odstranit, je – li odstranění vady nemožné nebo nepřiměřené nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
  11. V případě, že je zboží vadné, může také kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od kupní smlouvy odstoupit, pokud
    1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s ujednáním v předchozích bodech
    2. se vada projeví opakovaně,
    3. je vada podstatným porušením smlouvy (Podstatným porušením smlouvy je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.), nebo
    4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
  12. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
  13. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
  14. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
  15. Práva z vadného plnění (reklamaci zboží) může kupující uplatnit jakýmkoli jednoznačným prohlášením vůči prodávajícímu, zejména na e – mailovou adresu podávajícího: info@cafeeternity.cz, poštou na adresu sídla prodávajícího nebo na adresu jedné z provozoven prodávajícího nebo osobně na adrese sídla či jedné z provozoven prodávajícího.
  16. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo z vadného plnění uplatnil (datum reklamace), co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro jeho informování o vyřízení reklamace.
  17. Reklamované zboží je potřeba zaslat nebo doručit prodávajícímu ve vhodném obalu, aby se zabránilo případnému poškození zboží, s popisem závady a kopií prodejního dokladu (faktury), případně jiným dokument, kterým lze prokázat nákup zboží u prodávajícího (např. výpis z bankovního účtu, potvrzení o převzetí zásilky od přepravce apod.), a to na adresu sídla nebo jedné z provozoven.
  18. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy kupující oznámil prodávajícímu uplatnění práv z vadného plnění.
  19. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů. Lhůta počíná běžet od doručení zboží prodávajícímu. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Rozhodnutí o reklamaci znamená vydání vyjádření, zda je dle prodávajícího reklamace oprávněná, či nikoli a jakým způsobem bude vada zboží řešena včetně odůvodnění.
  20. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Vyřízení reklamace znamená opravu zboží, popřípadě výměnu zboží či vrácení finančních prostředků při uplatnění slevy z kupní ceny či odstoupení od smlouvy nebo zamítnutí reklamace. V případě, že nebude reklamace vyřízena ve lhůtě třiceti (30) dnů může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
  21. Prodávající je povinen kupujícího o vyřízení reklamace informovat. Prodávající vystaví kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně jiném způsobu vyřízení reklamace, včetně odůvodnění případného zamítnutí reklamace.
  22. Nad rámce zákonných práv z vadného plnění může prodávající poskytnout kupujícímu záruku za jakost dle § 2113 občanského zákoníku. Záruka za jakost vzniká prohlášením poskytovatele záruky, kdy poskytovatel zaručuje, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, v tomto případě platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti na obalu. Prodávající jako poskytovatel záruky vydá v tomto případě kupujícímu nejpozději při převzetí zboží záruční list v textové podobě.

VII. Předplatné kávy

A) 2x 250g Kávy každý měsíc“- Předplatné čerstvé kávy 2x 250g na 3 měsíce

  1. V případě, že si kupující objedná u prodávajícího produkt- „2x 250g Kávy každý měsíc“- Předplatné čerstvé kávy 2x 250g na 3 měsíce, tak služba zahrnuje 2x kávu o gramáži 200g dle objednaného výběru po dobu následujících 3 měsíců. Tento typ zboží nelze ze strany kupujícího následně zrušit. V případě, že bude mít po uplynutí 3 měsíců kupující zájem o prodloužení objednávky, tak buď si objednání opakovaně nabízené produkt prodávajícím nebo může kontaktovat prodávajícího a domluvit si individuální předplatné kávy podle jeho potřeby a požadavků. V tomto případě vznikne samostatná kupní smlouva, na kterou se však v ostatním ujednání taktéž vztahují tyto VOP. Tento typ předplatného kupující většinou využívá na zkoušku, následně doporučujeme přejít na předplatné stanovené v dalším bodu těchto VOP.

B) Měsíční předplatné kávy na dobu neurčitou

  1. Kupující si může objednat u prodávajícího předplatné na každý měsíc, kdy taková kupní smlouva je uzavřena na dobu neurčitou s možností zrušení kdykoliv.
  2. V tomto případě si kupující objedná u prodávajícího rozsah káv na 1 měsíc (uvede v objednávce počet balení o konkrétní gramáž, typ kávy apod.) Prodávající následně bude dodávat kupujícímu objednaný rozsah káv každý kalendářní měsíc do té doby, dokud kupující kupní smlouvu na měsíční předplatné kávy nezruší.
  3. Kupující se zavazuje prodávajícímu uhradit každý měsíc za předplatné náklady za dodání kávy (poštovné a balné). Tyto náklady budou každý měsíc účtovány podle způsobu dopravy, které prodávající nabízí viz: https://www.cafeeternity.cz/stranka/zpusoby-dopravy. Poštovné bude účtováno dle velikosti předplatného (množství kávy) stejným způsobem jako u jednorázových objednávek.
  4. Měsíční předplatné kávy může si objednat kupující, který bude registrován ve věrnostním programu. V rámci uživatelského účtu budou uvedeny detaily konkrétního měsíčního předplatné, možnosti zrušení předplatného, včetně uvedení celkové kupní ceny a nákladů na dodání.
  5. Měsíční předplatné lze změnit prostřednictvím emailové zprávy na základě předchozí dohody kupujícího a prodávajícího. V případě změny kontaktuje kupující prodávajícího na emailu info@cafeeternity.cz s žádostí o změnu rozsahu předplatného např. typ kávy, balení, gramáž apod.) Prodávající následně kupujícímu prostřednictvím emailu potvrdí nebo odmítne změnu měsíčního předplatného. Měsíční předplatné je změněno potvrzením emailu zaslaného ze strany prodávajícího kupujícímu. Následně prodávající provede kupujícímu změnu v jeho věrnostním programu.
  6. Kupující je oprávněn zrušit nebo změnit (rozsah) svého předplatné kávy, a to nejpozději 10 dnů před dohodnutou expedicí, aby bylo zajištěno, že prodávající nezačne kávu pražit. V případě, že není dohodnuté datum expedice, tak se za datum expedice považuje datum nejbližšího pracovního dne po první objednávce měsíční předplatného kávy. Prodávající je oprávněn kupujícímu předplatné kávy zrušit za stejných podmínek jako je oprávněn zrušit předplatné kávy kupující dle předchozí věty, tzn. nejpozději 10 dnů před dohodnutou expedicí.
  7. Kupní cena včetně nákladů za dodání bude hrazena prostřednictvím bankovní karty kupujícího on-line, a to přes platební bránu COMGATE. Jiný způsob úhradě měsíčního předplatného není možný. Smluvní strany se tímto dohodly, že budou u měsíčního předplatné prováděny opakované platby každý měsíc automaticky. Prodávající bude kupujícímu automaticky strhávat peníze z bankovního účtu kupujícího uvedeného v jeho věrnostním programu poté, co v e-shopu autorizuje první platbu za 1. měsíční předplatné a k opakovaným platbám (na měsíční bázi) udělí souhlas. Kupující tímto vyslovuje souhlas s takovým způsobem předplatného.
  8. Kupující souhlasí, že mu bude z jeho platební karty přes on-line platbu strhávána každý měsíc částka představující kupní cenu včetně nákladů za dodání zboží za předplatné na každý měsíc. Částka bude strhávána automaticky každý měsíc v den, který se bude shodovat se dnem, ve který bude autorizována 1. platba měsíčního předplatného (tedy každý následující měsíc bude platba automaticky strhávána ke stejnému dni v kalendářním měsíci a v případě, že daný kalendářní měsíc nemá den, který by se shodoval, tak se platba autorizuje posledního dne daného kalendářního měsíce.)
  9. Po každé stržené měsíční platbě bude zaslán prodávajícímu doklad s potvrzením platby na ???

IX. Další práva a povinnosti smluvních stran

  1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží. Nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží kupujícímu.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Prodávající může uzavřít se spotřebitelem individuální smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění. V tomto případě strany dohodnou na bližších podmínkách uzavření smlouvy a na možnosti jejich ukončení.
  4. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů podle ustanovení § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kterým je:

    Česká obchodní inspekce
    Ústřední inspektorát – oddělení ADR
    Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
    Email: adr@coi.cz
    Web pro podání návrhu na mimosoudní řešení sporu včetně souvisejících informací: http://adr.coi.cz

    Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

  5. Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele a občanským zákoníkem provádí České obchodní inspekce s výjimkou dozoru uvedené v ust. § 23a až 23c zákona o ochraně spotřebitele, kdy dozor nad dodržováním vybraných povinností provádí jiný správní orgán.
  6. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  7. Kupující může uplatnit stížnost vůči prodávajícímu např. prostřednictvím jeho kontaktního emailu info@cafeeternity.cz, kdy v tomto případě informaci o vyřízení stížnosti prodávající zašle kupujícímu na jeho elektronickou poštu nebo se může kupující obrátit se stížností i na orgán dohledu nebo státního dozoru.
  8. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  9. V případech, kdy prodávající poskytuje prostřednictvím svého webového rozhraní přístup ke spotřebitelským recenzím, kterou provedli jiní kupující, kteří výrobek nebo službu skutečně použili nebo si zakoupili, tak prodávající tímto informuje kupujícího, že veškeré takto udělené recenze pocházejí od kupujících, kteří si dané zboží u něho skutečně zakoupili. Prodávající v rámci kontrolního mechanismu na svém webovém rozhraní zaznamenává pouze ověřené recenze. Přidat recenzi může pouze kupující, který má na daný produkt vytvořenou a již uhrazenou objednávku nebo jiná osoba, která zboží využívá. Svou recenzi nám můžete případně zaslat i na naši kontaktní emailovou adresu.

X. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  1. Prodávající tímto informuje kupujícího, že v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy na zboží vystupuje prodávající, jakožto správce osobních údajů, které mu jsou poskytnuty, nebo které získal v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy, tyto osobní údaje prodávající zpracovává v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), zák. č. 110/2019 Sb. O zpracování osobních údajů a dalšími příslušnými právními předpisy. Bližší informace o zpracování osobních údajů a Vašich právech naleznete na https://www.cafeeternity.cz/stranka/ochrana-osobnich-udaju-1

XI. Doručování

  1. Kupujícímu může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou kupujícím v objednávce.

XII. Závěrečná ustanovení obchodních podmínek

  1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
  3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě po dobu nejméně 5 let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů a není přístupná třetím nezúčastněním stranám.
  4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
  5. Ostatní závazkové vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  6. Veškeré právní vztahy a případné spory mezi smluvními stranami se řídí českým právem. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží se neuplatní.
  7. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti zveřejněním, tj. dne 26.8.2025.