Řekněte kávě své ano 19. 12. 2016

Nejste si jistí v čem, vám káva může napomoci? Pokud zvažujete, zda kávu pít či nikoli. Pak čtěte deset důvodů proč říct kávě ano.

 

Kvalitní káva snižuje riziko rakoviny

Káva má antioxidační účinek.   2 šálky kávy denně podle výzkumu snižují riziko výskytu rakoviny dělohy až o 7%.


Onemocnění jater

3 šálky kvalitní kávy za den chrání před cirhózou jater. Káva má také dobrý vliv na vaše játra z pohledu negativních účinků alkoholu.

Nezvyšuje cholesterol

Filtrovaná nebo instantní káva nezvyšuje cholesterol.

 

Káva snižuje riziko vzniku cukrovky

Pokud budete kávu konzumovat  pravidelně snížíte si riziko vzniku cukrovky druhého typu. Káva totiž podporuje organických chemických sloučenin tedy peptidů ve vaši trávící soustavě. Tím dosáhnete snížení glukózy v krvi.

Dobrý vliv na srdce

 Kofeinu v těle přispívá k uvolňování kortizolu a adrenalinu do krve. Což má pozitivní vliv na činnost srdce a zvyšuje srdeční tep. Ovšem pozor , v případě, že trpíte vysokým nebo kolísavým tlakem je potřeba se o vhodnosti pití kávy poradit se svým lékařem. I u zdravého člověka je potřeba dávat pozor na množství vypité kávy a zároveň je potřeba dodržovat pitný režim.

 

Ledvinové kameny

Lidé, kteří trpí na močové a ledvinové kameny by měly dbát na zvýšený příjem tekutin. Hlavně tedy vody, čaje, ale také bezkofeinovou kávou. Pitím kávy bez kofeinu předcházíte tvorbě močových kamenů.

 

Deprese

V dnešní uspěchané době je častým problémem mnoha lidí deprese. Pokud si denně dopřejete  2 – 3 šálky kávy, vaše tělo začne produkovat serotonin, dopamin a noradrenalin, které mají dobrý vliv na náladu a vyvolávají také pocit štěstí. I zde je potřeba nepřehánět to se spotřebou kávy protože pokud denní dávku kávy překročíte, může to vést naopak k nervozitě a neklidu.

 

Astma a bolesti hlavy

Nedílnou součástí kávy je i kofein, který uvolňuje kortizol a adrenalin a ten zvyšuje krevní tlak, čímž se zrychluje činnost srdce, a tím se uvolňují průdušky.

 

Kofein v kávě  zlepšuje  vaši paměť

Kofein v kávě blokuje specifické receptory adenosinu v nervových tkáních, čímž se udržuje stav aktivity, ale proces zlepšuje i celkovou paměť. Hodně lidí ale pije kávy opravdu velké množství a na kaž­dého káva působí jinak. Opět platí, nepřehánět to s množstvím!

 

Obsah důležitých látek

Kromě kofeinu káva obsahuje i jiné důležité látky, jako například různé sacharidy, oleje, kyseliny a bílkoviny. Z minerálních látek obsahuje hlavně draslík, fosfor, železo a hořčík. Káva může mít velmi pozitivní vliv na lidský organismus, protože se skládá i z antioxidantů, polyfenolů a vlákniny.

Pokud jste právě dostali chuť na výbornou a čerstvou kávu pak si vyberte z naši nabídky Arabicy, brazilské kávy nebo výběrových espresso směsí.